من به هر صورتیکه با بیشتر کسبوکارهای آنلاین روبرو شدهام، به این نتیجه رسیده ام که همگی یک مشکل یکسان دارند و این مشکل، مربوط به صفحه معرفی شرکت (درباره ما) است زیرا این صفحه ضعیف و غیرمتقاعد کننده ایجاد شده است.
صفحهی “درباره ما” یکی از مهمترین قسمت هایی است که یک برند می تواند داشته باشد و برخلاف ساخت لینک و بازاریابی شبکههای اجتماعی، نیاز به تلاش یا سرمایه گذاری مداوم هم ندارد.
لینک”درباره ما”، اغلب بخشی از یک سفر خرید میباشد. این صفحه میتواند به جذب افراد به وب سایت شما کمک کند و آنها را متقاعد کند تا با شما در تعامل و ارتباط قرار گیرند و در این دوران بحرانی، میتوانید از این صفحه برای ایجاد اعتماد به شما و کسبوکارتان استفاده کنید.
ایجاد یک صفحهی قدرتمند “دربارهی ما” فقط یکبار انجام میگیرد، اما هم وفاداری به برند و هم تبدیلات را برای چندین ماه افزایش می دهد. در مقاله روش های بازاریابی اینترنتی توضیحاتی در خصوص برندسازی و روش های تبلیغات داده شده است.
علت اهمیت صفحه “درباره ما” چیست؟
به چند علت اهمیت این صفحه در زیر اشاره شده است.
این صفحه، در اصل یک صفحه ورود است.
چه شما یک صاحب کسبوکار و یا یک وبلاگ نویس باشید، صفحهی “دربارهی ما” در جستجوهای مربوط به برند، در رتبهبندی خوبی قرار میگیرد (جستجوهایی که شامل نام شما، یا نام برند شما میباشد). یا حداقل در قسمت پیوندهای سایت شما و یا مینی پیوندهای آن در موتور جستجو به نمایش در میآید.
این بدان معناست که مشتریان شما اغلب از طریق صفحهی “دربارهی ما” وارد سایت شما خواهند شد. آیا متقاعد کردن آنها به جستجوی بیشتر (یا تعامل بیشتر) در سایت خود از طریق این روش خوب است؟
بیایید فراموش نکنیم که جستجوهای مربوط به برند، اهداف بالایی دارند زیرا افرادی که نام برند شما را در موتور جستجو تایپ میکنند، از قبل شما را میشناسند یا در مورد محصولات شما شنیدهاند. ناتوانی در برآورده کردن نیازهای آنها منجر به از دست رفتن فرصت میشود.
این صفحه، به تبدیل بیشتر کمک می کند.
چه زمانی صفحه “دربارهی ما” یک کسبوکار را پیش از خرید محصول بررسی میکنید؟ من همیشه این کار را انجام میدهم، مخصوصاً اگر برند جدیدی باشد که تا به حال اسم آن را نشنیده باشم یا حتی مواقعی که بحث خرید کردن نباشد. سعی می کنم ابتدا با برند مربوطه آشنا شوم سپس خرید را انجام دهم.
هر زمانی که پیغامی به دست من میرسد یا تقاضای تبادل اطلاعات و یا مصاحبه از من میشود، همیشه صفحهی”دربارهی ما” آنها را بررسی میکنم. من از برقراری ارتباط با وبلاگنویسانی که خود را جدی نمیگیرند، خودداری میکنم.
به همین صورت، من بیشتر مواقعی که در تلاش برای یافتن راه ارتباطی و استفاده از آن در مقاله خود هستم، به صفحهی “درباره ما” مراجعه میکنم.
در موارد شخصی، من همیشه صفحهی “درباره ما” را مطالعه میکنم تا پروفایلهای شبکه اجتماعی برند مورد نظر را پیدا کنم تا آنها را دنبال کنم.
یک صفحهی “درباره ما” که ساختار خوب و جزئیات زیادی را در بر نداشته باشد، دارای میزان تبدیل کمی بوده و همچنین فاقد بکلینک یا دنبالکننده خواهد بود.
این صفحه، به عنوان یک ابزار مهم برای بهینه سازی مطرح است.
دقیقاً اطلاع نداریم که گوگل چگونه تصمیم میگیرد که یک سایت را به عنوان یک برند در نظر بگیرد یا خیر، اما از تئوری ها و نظریهها به خوبی آگاهی داریم تا به گوگل در تصمیمگیری در این مورد کمک کنیم. صفحهی “درباره ما” یک ابزار باارزش و کامل برای بهینهسازی سایت میباشد.
اول از همه، چیزی که ما میدانیم این است که صفحهی “دربارهی ما” در راهنمای رتبهبندی انسانی گوگل، با عنوان یکی از راههای تعیین تخصص، اقتدار و اعتماد(E-A-T) هر صفحه به آن اشاره شده است.
رتبهبندی از سوی افراد، تاثیر مستقیمی بر نتایج جستجو ندارند، اما ارزیابی آنها برای الگوریتم گوگل در رتبهبندی بهتر صفحات مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین اگر صفحهی “درباره ما” در راهنمای آنها مطرح شود، احتمالاً آنها از این صفحه به عنوان یک سیگنال و علامت رتبهبندی استفاده میکنند.
دوم اینکه، گوگل از اطلاعاتی که شما در صفحهی “درباره ما” قرار میدهید، استفاده میکند تا کسبوکار شما را وارد پایگاه اطلاعاتی و دانش خود کند، بنابراین قراردادن اطلاعات دقیق و جزئی بسیار اهمیت دارد.
با در نظر گرفتن تمامی این موارد، چگونه میتوانید یک صفحهی خوب “درباره ما” را ایجاد کنید؟
-
با قدرت شروع کنید.
این مرحله، منحصر به این صفحه خاص نیست، اما از اهمیت آن کم نمیکند.
تصور کنید که صفحه “درباره ما”، مشابه کارت ویزیت شرکت شما است. افراد باید به محض دیدن آن، تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما داشته باشند. صفحه شما بایستی جذاب و به یاد ماندنی به چشم برسد و بدون اینکه لازم باشد به پایین صفحه مراجعه شود، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب نماید.
شرکت Nextiva با شعار اساسی خود شروع کرده است:
شرکت Slack، به ما کاری که انجام میدهند را میگوید و آمار تاثیرگذار از فعالیتهای خود را به طور خلاصه ارائه میکند.
بیان داستان برند، یک روش عالی برای برجستهتر کردن و خاطرهانگیزتر کردن صفحهی “درباره ما” میباشد. شرکت Terminus با ارائهی یک تاریخچهی کوتاه از شرکت خود، کار بسیار خوبی را با صفحهی خود انجام داده اند که باعث میشود شما به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد شرکت آنها باشید:
و برنامه و سایت Zoom، با یک ویدیو و فهرستی از ارزشهای شرکت کار خود را شروع میکند:
شروع کردن کار و صفحهی سایت خود با یک ویدیوی کوچک و جذاب، احتمالاً بهترین ایده میباشد، زیرا ثابت شدهاست که این ویدیوها بازدیدکنندگان را متقاعد میکند تا کمی بیشتر در صفحهی وبسایت بمانند و شروع به تعامل با صفحهی شما کنند.
شما میتوانید یک ویدیوی کوتاه و حرفهای را در عرض چند دقیقه با استفاده از ویرایشگرهای ویدیویی آنلاین مانند InVideo تولید کنید (در واقع، InVideo مقرون به صرفهترین راهحلی است که من از آن آگاهی دارم).
برای ایجاد یک ویدیوی معرفی با استفاده از Invideo:
- الگویی را انتخاب کنید.
- تصاویر و ویدیوهای خود را آپلود کنید (یا از آنهایی که درون این پلتفرم هستند استفاده کنید).
- زیرنویس آن را برای بیان داستان خود ویرایش کنید.
- موزیک یا صدای دلخواه خود را بر روی آن اضافه کنید.
۳۰ دقیقه زمان می برد تا یک ویدیوی جذاب ایجاد شود تا آن را بر روی صفحه فرود خود قرار دهید.
-
برند خود را به دیگر ابزارها و نهادها لینک کنید.
با وجود تمامی اطلاعات بی فایده در مورد لینک های خارجی نوفالو (nofollowing) و یا حتی لینک دادن به خارج از سایت، بازاریابان و وبلاگ نویسان یک مورد مهم را به فراموشی سپرده اند: داشتن لینک، تنها راه گوگل برای جستجو در وب می باشد.
علاوه بر آن، گوگل به لینکهایی نیاز دارد تا:
- درک کند که هر صفحه چگونه به خوبی ارجاع داده شده است (و از این رو اقتدار دارد).
- نقشه ای از سایت ها، نهادهای پشت آن، و مفهومی که ارائه میکنند را ایجاد کند.
اینجاست که لینک دادن یا پیوند دادن به دیگر نهادها (برای مثال، برندها، سازمان ها، مکان ها و غیره) اهمیت پیدا می کند. در واقع، این امر به گوگل کمک می کند تا جایگاه شما را در پایگاه دانش خود شناسایی کند.
برای اینکه به شما ایدههایی را بدهد، مطمئن شوید که به موارد زیر لینک و یا پیوند دهید:
- جوایز و مدارک حرفهای شرکتتان.
- ارجاعات مشخص شده و مهم.
- کنفرانسهایی که شما در آن صحبت کرده اید.
برای وبلاگهای شخصی، به دانش خود و شرکتهایی که قبلاً در آن کار میکردید، خوب است ارجاعاتی انجام دهید.
3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
کاربردی و جالب بود.
مفید بود
🙂