امروزه محتوا، محصولی ارزشمند است که به مخاطب ارائه میشود. محتوا همانند دیگر محصولات فیزیکی از کیفیت، طول عمر مفید و ارزش برخوردار است. در این مقاله به بررسی ارزش یک محتوا و چرخه عمر آن میپردازیم. پس با ما همراه باشید.
چرخه عمر محتوا فرآیندی است که تمام تغییرات محتوا از زمان تولید تا حدف آن را شامل می شود. مراحل چرخه محتوا برای درک بهتر شما در این مقاله ارائه شده است. این مراحل بسیار مهم هستند پس به این موارد توجه کافی داشته باشید.
در اصل این چرخه یک چرخه حیات است و انتهای عمر هر محتوا، شروع حیات یک محتوای دیگر است. محتوا مانند هر چیز دیگه ای عمری دارد که با گذشت زمان اهمیت خود را از دست داده و عمر مفیدش سپری می شود.
مرحله پیش تولید محتوا
مرحله پیش تولید، زمانی است که باید به تحقیق و جستجو در رابطه با موضوع مورد نظر بپردازی. زیرا برای تولید هر محتوایی باید اطلاعات کافی درباره موضوع آن داشت تا بتوانید باکیفیت و حرفهای تولید کنید. در این فاز لازم است رفتار مخاطب را بررسی کنیدو بر اساس سلایق آنها به تولید محتوا اقدام نمایید.
مرحله تولید محتوا
برای تولید محتوا لازم است تا نیازها و اولویتهای کاربران را به محتوایی جذاب و ارزشمند تبدیل کنید. پس مطالعه ای انجام دهید تا ببینید که کاربران چه چیزی دوست دارند سپس برای آن محتوا بنویسید. در این فاز شما میتوانید با تولید محتوای باکیفیت برای وب سایت خود، کاربران بیشتری را جذب کنید.
مرحله انتشار محتوا
پس از تولید محتوا لازم است آن را مرور کنید، اگر نیاز به اصلاحات دارد آن را انجام دهید. سپس آن را در سایت و یا شبکههای اجتماعی منتشر کنید. فاز انتشار محتوا به نام مرحله گردش کار محتوا نیز شناخته میشود و آغازی برای بررسی نیازهای کاربران است.
این مرحله ایان کار شما نیست و از این لحظه باید به رفتار کاربران دقت کنید و محتوا را بر اساس نیاز ان ها ویرایش نمایید.
مرحله ارتقای محتوا
گاهی پس از انتشار یک محتوا، دیگر بازدید کافی از آن صورت نمیگیرد. این در حالی است که محتوا همچنان زنده بوده و ارزش و اهمیت بالایی دارد. در چنین مواقعی باید از تاکتیکهای تبلیغاتی استفاده نمود تا مجددا بازدید از محتوا صورت پذیرد.
مرحله بهروزرسانی محتوا
ضروری است محتوا را به صورت مداوم بررسی کنید. برای این کار می توانید از ابزارهایی مانند Google Analytics کمک بگیرید.
Google Analytics اطلاعاتی در رابطه با بازدید صفحه، مدت زمان حضور کاربر در صفحه، تعداد صفحات بازدید شده، آمار ارجاعات از دیگر صفحات و یا شبکههای اجتماعی و همچنین نرخ تبدیل را در اختیارتان قرار می دهد.
از این طریق میتوانید محتوای مورد نظر را به روز رسانی کنید، زیرا یک محتوای باکیفیت باید همواره به روز و زنده باشد.
مرحله حذف محتوا
آخرین مرحله در چرخه عمر محتوا، تعیین زمان حذف آن است.
برخی از محتواها قابلیت این را دارند که سالهای در صفحات اول نتایج گوگل بمانند. اما برخی دیگر از محتواها، همچون محتواهایی که ماهیت خبری دارند یا مربوط به زمان خاصی هستند، مرحله پایانیشان، مرحله حذف محتوا خواهد بود.
9 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
🙂
جذب کاربر از طریق تولید محتوای مناسب و جذاب در روند هر کسب و کاری یکی از مهمترین عوامل هست
جذب کاربر از طریق تولید محتوای مناسب و جذاب در روند هر کسب و کاری یکی از مهمترین عوامل هست
پاسخ
جذب مخاطب و تبدیل اون به یک مشتری وفادار کار راحتی نیست
.
استفاده از Google Analytics خیلی کمکمون می کنه
اووووهه این همه …
تولید محتوا واقعن سخته البته کمتر از کد نویسی
تولید محتوای منحصر به فرد، دایره لغات گسترده ای رو می طلبه