در قسمت اول مقاله محصولات پرطرفدار در طراحی سایت فروشگاهی با تعدادی از چالش ها در زمینه طراحی فروشگاه های آنلاین آشنا شدید، در این مقاله قصد داریم به ادامه این مطلب بپردازیم. پس با ما همراه باشید.
بنابراین، دقیقاً مانند ۴۰۴ها ، ما احتمالاً با استفاده از این ریدایرکت در طراحی فروشگاه اینترنتی به خود ضرر خواهیم زد. تنها استثنا این خواهد بود که کالایی از موجودی خارج شود و تولید کننده بخواهد آن را برای همیشه با یک محصول مشابه جایگزین کند.
به عنوان مثال: بگذارید بگوییم Acme Essentials موجودی ضد عفونی کننده دست ۱۰ اونسی Mountain Fresh را تمام کرده بود، بنابراین تصمیم گرفت فقط آن محصول را از بین ببرد و گزینه ۱۲ اونسی را جایگزین آن کند، در این صورت، به طور قطع باید از تغییر مسیر ۳۰۱ استفاده کند اما این استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ اشتباه است.
-
ریدایرکت ۳۰۲ (تغییر مسیر موقت)
این باید خودش باشد، درست است؟ متأسفانه، اگر این محصول برای مدت کوتاهی در انبار موجود شود، هنوز درگیر مشکل زمان هستیم. بیایید بگوییم شما محصول ۱۰ اونسی Mountain Fresh شرکتshop را تمام کرده اید، اما محصول Spring Breeze شرکت Trapper Moe با قیمت ۱۰ اونسی را در انبار دارید.
آیا می توانید به طور موقت محصول دوم را ادر جستجو جایگزین کنید؟ شاید اگر بتوانید زمان بندی را به درستی انجام دهید، بتوانید این کار را انجام دهید. اما اکنون تجربه ی بازدید کننده را تصور کنید.
افراد همچنان به طور بالقوه می توانند محصول Acme Essentials را (در سایت) جستجو کنند، اما سپس به محصول Trapper Moe هدایت می شوند، که می تواند برای خریدار امری فریبنده به نظر برسد و احتمالاً این تغییر برای آنها آسیب زننده باشد.
-
در دسترس بودن اسکیما
برای تنظیم گزینه هایی از جمله: موجود در انبار ، فقط در فروشگاه ، تمام شده و فروخته شده ، می توانید از ویژگی اسکیما در طرح های پیشنهادی محصول استفاده کنید. البته ممکن است گوگل این اطلاعات را به عنوان بخشی از نتیجه جستجوی اصلی شما انتخاب کند.
خبر خوب – “تنبل ها هنوز در انبار هستند.” متأسفانه، این رویکرد دو چالش دارد. اول اینکه، گرچه ممکن است جستجوگران از صداقت شما قدردانی کنند، اما وقتی رقیبان شما به هیچ وجه چیزی از خود بروز نمی دهند، شما هم علاقه زیادی به نمایش “موجودی خارج از انبار” نخواهید داشت.
دوم، هنوز مشکل زمان بندی داریم. در فروشگاه آنلاین ممکن است شما در لحظه واقعی موجودی محصول به پایان برسد، اما گوگل هنوز مجبور است این اطلاعات را پویا و به روز کند، و این به زمان نیاز دارد.
بنابراین، اساساً اوضاع ناامیدکننده است؟
اگر به نظر می رسد که من فقط همه گزینه ها را رد کرده ام ، به این دلیل است که اساساً معتقدم این مورد خاص مشکل SEO نیست. حذف یا هدایت مجدد صفحات در شرایط موقتی که ممکن است محصولات موجودی شما به صورت روزانه تمام شود و یا دوباره به انبار بازگردد، نیازمند زمانبندی فرآیندهای گوگل به روشی است که بسیار خطرناک است.
اگر می قصد دارید تا این صفحات را فهرست بندی کنیم ، مهم این است که مطمئن شویم که آنها همچنان به بازدیدکنندگان جستجوی شما ارزش قائل شوند و این در درجه اول یک مشکل تجربه کاربری در طراحی فروشگاه اینترنتی است.
در اینجا مثالی از کارهایی که نمی توان انجام داد آورده ام:
“امکان ارسال کالا وجود ندارد، تحویل درب فروشگاه ” درست است؟ نه
آنها این گزینه غیر مجاز را برای من به طور خودکار انتخاب کرده اند. اگر گزینه غیرقابل دسترس از پیش انتخاب شده را بپذیرم، کاربر را بطور پیش فرض به صفحه ای انتقال می دهد که مبور است تا این روش ارسال را بپذیرد.
در اینجا برای بازدید کننده هیچ ارزشی قائل نشده و تجربه کاربری ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت.
در اینجا روشی وجود دارد که به کاربران گزینه مناسب دیگری می دهد:
این جذاب ترین روش کاربردی نیست ، اما دکمه ” اگر موجود شد خبرم کن” در طراحی فروشگاه اینترنتی به یک فرم ایمیل سریع و تک گزینه ای تبدیل شده است که فوری به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا در صورت نیاز به محصول منتظر موجود شدن آن بمانند.
حتی اگر آنها امروز از این فروشگاه خرید نکنند ، ممکن است ایمیل خود را وارد کنند و بعداً در آخر سفارش دهند.
گزینه دیگری در طراحی فروشگاه اینترنتی می تواند کاربرد داشته باشد. گزینه ی “محصول …. نیز در دسترس است”
درصورتی که محصول فعلی شما موجودی نداشته باشد و اگر این ویژگی بتواند درست تنظیم شود تا فقط محصولات مشابه موجود را منعکس کند، می تواند یک گزینه خرید فوری را ارائه دهد.
در طراحی فروشگاه اینترنتی ، جایی که تقاضا به شدت از عرضه جلوتر می رود ، مصرف کنندگان بسیار با محصولات مشابه ارتباط برقرار می کنند و آن ها را می پذیرند.
بدیهی است که این ویژگی ها کار بسیار بیشتری نسبت به چند تغییر مسیر۳۰۱ را نشان می دهد ، اما ما در حال بررسی وضعیتی هستیم که ممکن است هفته ها یا ماه ها ادامه داشته باشد.
هر چند پیشرفتی که به بازدیدکنندگان گزینه های مناسبی می دهد می تواند هزاران دلار ارزش داشته باشد و همچنین می تواند به حفظ رتبه بندی جستجو کمک کند.
2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
مطلب مفیدی بود
جالب بود