روز به روز به تعداد کاربرانی که از طریق وب سایت هایی مثل گوگل، نیازهایشان را جستجو می کنند، افزوده می شود امروزه، خریداران قبل از خرید کالا در اینترنت به جستجوی کالای مورد نظر می پردازند و پس از بررسی مشخصات کالا نسبت به خرید آن اقدام می کنند. به این دلیل هدایت چنین افرادی به سمت سایت شما می تواند باعث افزایش فروش وب سایت شود. سئو بهترین روش برای دیده شدن فعالیت، خدمات و محصولات شما در اینترنت می باشد و سبب افزایش ترافیک هدفمند سایت و افزایش فروش می شود.
سئوی محلی چیست؟
گوگل مکان جغرافیایی افراد و سوابق جستجوی آنها را در نظر گرفته و نتایج خود را بر این اساس نمایش می دهد. مکان جغرافیایی کاربران به راحتی از طریق آی پی قابل تشخیص است ولی مکان جغرافیایی تجارت یا سایت شما تنها با رعایت اصولی ساده ولی مشخص تعیین میشود. فعالیت های شما برای تعیین مکان جغرافیایی خود و فهماندن آن به روبات های گوگل را سئو محلی می نامیم.
یک مثال ساده سئو محلی برای یک رستوران در تهران، کسب جایگاه در عباراتی مانند (رستوران در تهران) یا (بهترین رستوران تهران) می باشد. به این طریق تمامی افرادی که در اینترنت بدنبال یک رستوران خوب یا جدید در تهران میگردند با شما آشنا خواهند شد.
چرا به سئوی محلی نیاز داریم؟
سئوی محلی به خصوص برای ارائهدهندگان خدمات در موقعیت مکانی محلی خاص لازم است. براساس تحقیقاتی که انجام شده حدود ۹۵ درصد کاربران گوشیهای هوشمند، به صورت محلی جستجو میکنند و ۶۱ درصد آنها با کسب و کارهای محلی تماس گرفته یا به آنها مراجعه میکنند. این آمار نشان میدهد که جستجوهای انجام شده توسط مخاطبان محلی به عنوان پلتفرمی مهم برای مشتریان بالقوه عمل میکند. این میزان هر ساله نیز با سرعت روزافزونی افزایش پیدا میکند و به معنای این است که باید حسابی حواستان را به این بخش جمع کنید.
به طور خلاصه می توان به چند فاکتور تاثیر گذار در جستجوی محلی اشاره نمود:
- ثبت نام در گوگل بیزینس و ثبت در نقشه با دسته بندی مناسب
- آدرس خود را کامل با ذکر عنوان شهر در سایت خود ثبت کنید
- آدرس، تلفن، نام یکسان (برند) در اینترنت
- معرفی کسب و کار در سایتهای معتبر
- دایرکتوری های مشاغل و الگوریتم NAP
- آتوریتی دامنه نقش مهمی در جستجوی محلی دارد
- گذاشتن نام شهر یا استان در عنوان صفحه
- در همان شهری باشید که دارید آن را جستجوی محلی می کنید!
- کیفیت لینک های ورودی به دامنه
- تعداد نظرات در نقشه گوگل و امتیاز افراد به آن
- انتخاب نام دامنه با پسوند یا پیشوند منطقه
- دایرکتوریهای محلی را جدی بگیرید
- نزدیک بودن به کاربر جستجو کننده
- استفاده از نام شهر یا استان در اکثر عناوین سایت
بسیاری از کسب وکارهای در حال توسعه، کل کشور را به عنوان بازار هدف خود در نظر می گیرند تا بتوانند رتبه دهی سئو خود را افزایش دهند. کارشناسان بازاریابی اینترنتی معتقدند که شرکت ها باید بر سئوی محلی تمرکز کنند تا بتوانند شهرت آنلاین خود را تقویت کنند. گوگل همچنین بیان کرده است که بازاریابان بهتر است موقعیت مکانی خود را با استفاده از سئوی محلی اعلام کنند. بهتر است پیش از تمرکز بر بازار جهانی و مخاطبانتان، ابتدا بر مخاطبین محلی تمرکز نمایید.
1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
جالب بود مرسی