

اگر به نظر می رسد بازاریابی ویدئویی برای شما بسیار اضطراب آور است، ابزارهای کمی وجود دارد که به شما امکان می دهد بدون سرمایه گذاری در نرم افزارهای گران قیمت یا خدمات خارجی، با یک بودجه فیلم تهیه کنید. برخی از این ابزارها را در اینجا لیست می کنم.
راه های دیگر کوتاه کردن پاسخ ها عبارتند از:
- GIF های آموزشی اضافه کنید
- فلوچارت ها و چک لیست های قابل بارگیری ایجاد کنید
به طور کلی، مدتهاست که اثبات شده است که تصاویر و ویدئوها باعث بهبود تعامل و درک و به خاطر سپردن مسائل می شوند، بنابراین چرا از آنها در صفحه FAQ خود استفاده نکنیم؟
اسکیما FAQ – از آن در طراحی فروشگاه اینترتی استفاده کنید!
گوگل دوست دارد پاسخ های شفاف ارائه دهد، به همین دلیل است که ایجاد یک صفحه FAQ کامل و یکپارچه ایده خوبی است. در حقیقت، گوگل آنقدر پاسخ را دوست دارد که نوع اسکیما جداگانه ای برای این قالب محتوا وجود دارد: اسکیما صفحه FAQ.
این کار درک صفحه FAQ شما را برای گوگل آسان تر می کند و به صفحه شما کمک می کند تا در جستجو نمایان و برجسته شود
لینک دهی داخلی: از FAQ خود به عنوان نقشه سایت استفاده کنید
لینک های بیشتر از لیست دهی ارگانیک شما در جستجو تنها دلیل لینک دادن از صفحه FAQ شما نیست. صفحه FAQ شما بخشی از تجربه کاربری است، جایی که هر پاسخ گامی مهم در مسیر فروش است. به همین دلیل افزودن لینک های داخلی برای اطمینان از ادامه داشتن تجربه کاربری کلیدی است.
اما فقط از نظر SEO به این لینک ها فکر نکنید. در اینجا ایجاد متن لینک بهینه سازی شده با کلمات کلیدی چندان مهم نیست.
عامل مهمتری که باید در مورد آن فکر کرد، قصد و هدف کاربر است
وقتی کاربران فروشگاه آنلاین شما سؤالات خاصی را جستجو می کنند، احتمالاً بعد از آن چه خواهند کرد؟
اگر آنها در مورد هزینه حمل و نقل از شما سؤالی دارند، احتمالاً نزدیک به خرید هستند اما باید در مورد قیمت نهایی اطلاعات بیشتری کسب کنند. اینجا جایی است که می توانید از شرکای عالی حمل و نقل خود تعریف کنید و مستقیماً به صفحه محصول و همچنین سبد خرید برای تکمیل پرداخت، لینک دهید.
اگر آنها می پرسند که حمل و نقل معمولاً چقدر طول می کشد، احتمالاً مشتری فعلی شما هستند، بنابراین لینک به صفحه اطلاعات حمل و نقل مفیدتر خواهد بود.
نظارت بر صفحه FAQ و مسیرهای کاربر از طریق آن به شما ایده های بیشتری در مورد چگونگی تنظیم پاسخ بهتر می دهد.
اگر برای لینک دهی مناسب در FAQ به فکر ناب نیاز دارید ، Shopify را بررسی کنید ، که یک کار بسیار عالی در زمینه مطابقت با اهداف و قصدهای مختلف کاربر از طریق لینک¬دهی داخلی انجام می دهد:
در طراحی فروشگاه اینترنتی ساختار همه چیز است
برخی از کاربران وب هستند جستجو می کنند و برخی مرور می کنند. صفحه FAQ شما باید هر دو این کاربران را در خود جای دهد.
این یعنی:
- برای راهنمایی کاربر از طریق سایت باید پیشنهادهای زمینه جستجو وجود داشته باشد
- باید دسته بندی های واضحی وجود داشته باشد تا بازدیدکنندگان صفحه بتوانند در آن مرور کرده و از آنچه سایت شما انجام می دهد، در یک نگاه، ایده خوبی بدست آورند. این به افرادی که هنوز در مرحله تحقیق هستند کمک می کند تا سریعتر تصمیم به خرید بگیرند.
از آنجا که این صفحه به پوشش سؤالات مشتریان می پردازد، موقعیت های “سؤالات جستجو” گوگل در مورد اینکه آیا شما کار خوبی انجام می دهید یا نه کاملاً مشخص است.
-
- بازخورد مشتری را نظارت کنید
سرانجام، جمع آوری بازخورد کاربر در مورد هر پاسخ در FAQ به شما کمک می کند تا پاسخ های مفیدتری ایجاد کنید. باز هم، اکثر راه حل های FAQ از پیش ایجاد شده با این گزینه ارائه می شوند.
سؤالات متداول FAQ
چند سؤال متداول در مورد ساختن صفحه FAQ وجود دارد که مدام در وب، شناور است. بیایید سریع به آنها در اینجا رسیدگی کنیم:
-
- آیا بخش FAQ هنوز ایده خوبی است؟
بله، تنها در صورتی که شما آن را جدی بگیرید.
-
- آیا پاسخ های “جمع و جور” به منظور استفاده از فضای کمتر استفاده کنم؟
متخصصان سئو معتقدند که محتوای پنهان شده در پشت برگه ها یا کلیک ها ارزش کمتری نسبت به محتوای قابل مشاهده فوری دارد.
-
- آیا می توانم از پاسخ های انتخاب شده در صفحات دیگر که این پرسش و پاسخ ها کاربرد دارند، دوباره استفاده کنم؟ آیا این محتوای تکراری است؟
این یک محتوای تکراری “مشکل زا” نیست، به این معنی که گوگل برای این کار جریمه ای در نظر نمی گیرد، اما بهترین راه برای جلوگیری از محتوای تکراری، نوشتن پاسخ های جدید برای هر صفحه در طراحی فروشگاه اینترنتی شماست.
-
- آیا باید یک صفحه باشد یا بهتر است یک پایگاه دانش چند صفحه ای تنظیم شود؟
بسته به اینکه چقدر باید پاسخ بدهید، هر دو راه خوب است.
4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
بسیار عالی
خیلی هم خوب
بسیار عالی
بسیار عالی دمتون گرم