سامانه جامع ثبت و پیگیری وصول مطالبات
نرم افزار وصول مطالبات بانکی آرکا راهکاریست جهت سازماندهی مطالبات و تسهیلات بانکی که شرکت ثالثی عهده دار وصول آن گردیده است. در واقع شرکت هایی که تحت عنوان شرکت وصول مطالبات فعالیت می کنند به سادگی می توانند ثبت و پیگیری پرونده های دریافتی از بانک ها و موسسات مختلف را به وسیله این نرم افزار قدرتمند انجام دهند.
ضرورت استفاده از نرم افزار وصول مطالبات
به روز بودن و پویایی اطلاعات یکی از رموز موفقیت هر بنگاه اقتصادی می باشد و این امر در شرکت های وصول مطالبات نمود بیشتری دارد. از طرفی حجم داده ای که این شرکت ها با آن مواجه هستند، بسیار زیاد است و حصول به روز بودن و پویا بودن اطلاعات به روش های دستی و دفتری و نوشتاری تقریبا غیر ممکن است.
تعداد آیتم هایی که هر پرونده ی تسهیلات دارا می باشد زیاد است، آیتم هایی مانند مشخصات مدیون که خود شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و نشانی می باشد. همچنین مشخصات تسهیلات دریافتی معوقه که شامل شماره تسهیلات، تاریخ دریافت، مبلغ کل تسهیلات، تعداد کل اقساط، مبلغ هر قسط، تعداد اقساط پرداختی، تعداد اقساط معوق، تاریخ آخرین باز پرداخت، مبلغ معوق، تاریخ سر رسید نهایی، نوع وثیقه بانکی و … .
مشاهده می کنید که ثبت این تعداد از داده آن هم برای تعداد زیادی پرونده به صورت دفتری بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد. اضافه کنید به این مطلب که نوع وثایق برای هر تسهیلات متفاوت است و می تواند به صورت تضامنی و ترهینی باشد و هر کدام از این ها خود شامل داده های زیادی می باشند. مثلا در حالت تضامنی مشخصات ضامن های پرونده و در حالت ترهینی مشخصات ملک، زمین، آپارتمان و … می باشد.
پرونده های دریافتی به کارشناسان وصول سپرده می شوند و تلاش این کارشناسان باعث ایجاد ۱۷ حالت و وضعیت مختلف در جهت پیگیری و وصول پرونده ها می شود. وضعیت هایی مانند اضافه شدن مبلغ بدهکاری، وصول قسمتی، به روز رسانی، تسویه، ارجاع به بانک، حقوقی، دریافت چک و سفته، اخطاریه، اظهار نامه حقوقی و …
این حجم اطلاعات و به روز نگه داشتن آن به صورت دستی امریست غیر ممکن. همچنین محاسبه مبالغ دریافتی و وصول شده به صورت کلی و دسته بندی شده با نام کارشناس و موسسه طرف مقابل تقریبا نشدنی است.
با توجه به مسائل گفته شده و بسیاری از مشکلاتی که به دلیل طولانی شدن عنوان نگردیده، بدیهیست که راهکار نرم افزار وصول مطالبات آرکا چراغ جادوییست تا تمام عملیات فوق الذکر و بسیاری عملیات ها و گزارشات دیگر را در کسری از ثانیه برای شما به انجام برساند.
ویژگی های برنامه
این برنامه با دقت، ریز ترین جزئیات هر پرونده را در خود ذخیره می کند و پس از ثبت، اطلاعات پرونده را در اختیار کارشناس وصول هر پرونده قرار می دهد. کارشناسان وصول تمام پیگیری های خود را در قالب ایجاد وضعیت جدید برای پرونده ذخیره می کنند و هر زمان که بخواهند تاریخچه وضعیت ها و همچنین مانده ریالی هر پرونده را در اختیار دارند.
۱۷ وضعیت مختلف برای کارشناس در نظر گرفته شده که به درستی تمام وقایعی که ممکن است در روند پیگیری یک پرونده اتفاق بیفتد را شامل می شود. برخی از این رویداد ها عبارتند از ثبت اولیه، اضافه شدن بدهی، مذاکره، وصول قسمتی، به روز رسانی، تسویه، ارجاع به بانک، معرفی به بانک، دریافت چک، دریافت سفته، ابلاغ اخطار، ابلاغ اظهار نامه، اقدام قانونی، تعهد کتبی، تغییر کارشناس، ارسال پیامک و دریافت مجدد پرونده. تجربه چندین ساله و همچنین تعامل با استفاده کنندگان و مشتریان این سیستم نشان داده که عناوین ذکر شده تمام وقایع مربوط به پیگیری پرونده ها را شامل می شود.
از ویژگی های بارز دیگر این نرم افزار، غیر فعال کردن پرونده ها بدون حذف فیزیکی داده ها می باشد. اگر به هر دلیلی کار روی پرونده متوقف شود، می توان آن را غیر فعال نمود و از پرونده های غیر فعال می توان دقیقا مانند پرونده های فعال گزارش تهیه نمود.
دسته بندی پرونده ها از لحاظ نوع امکان وصول یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار است. با این نوع دسته بندی، کاربر می تواند انتخاب کند که بر روی کدام پرونده نیرو و انرژی بیشتری بگذارد و یا بر عکس.
سیستم کامل و پیشرفته پیام رسانی به صورت پیامک تلفنی، یکی از ویژگی های بارز این نرم افزار است. در بخش پیام رسانی این نرم افزار شما می توانید پیامک دلخواه خود را تهیه کنید و به صورت دسته ای یا تکی به وام گیرنده و یا ضامنین پرونده ها ارسال کنید.
در این نرم افزار امکاناتی در اختیار مدیر سیستم گذاشته می شود که باعث سهولت ثبت داده ها برای کاربران می شود. همچنین مدیر می تواند جزئی ترین بخش نرم افزار را برای هر کاربر مسدود و یا قابل استفاده نماید و سیستم سطح دسترسی کاملی در اختیار مدیر قرار دارد.
دسته بندی بر اساس کارشناس وصول و همچنین بانک یا شعبه بانکی که پرونده را از آن دریافت کرده ایم، در سیستم اعمال شده که باعث تسهیل در دسترسی به پرونده ها و آسان شدن و تفکیک گزارش گیری ها شده است.
یکی از ویژگی های بارز این نرم افزار بهره مندی از گزارش های قوی، با جزئیات زیاد و طیف گسترده ای از فیلترها می باشد که استفاده کننده از آن می تواند تمام موارد دلخواه را از آن اکتساب کند. این نرم افزار شامل
۲۸ گزارش مختلف می باشد که می توان گفت تمامی نیاز های مجموعه را مرتفع می سازد.
امکانات برنامه
برنامه وصول و مطالبات طی ۵ سال فعالیت در بین مشتریان به تدریج به کاملترین برنامه در نوع خود تبدیل شده است که گوشه ای از امکانات آن در ذیل ذکر شده است:
- ثبت کاربران سیستم
- ثبت کارشناس وصول پرونده ها
- اعمال محدودیت دسترسی کاربران به بخش ها برنامه
- کنترل ورود و خروج کاربران
- ثبت مشخصات کامل مدیون پرونده
- ثبت پرونده های دریافتی از بانک ها و موسسات مالی
- دسته بندی پرونده ها بر اساس نوع وثیقه
- دسته بندی پرونده ها بر اساس فعالیت
- دسته بندی پرونده ها بر اساس نوع وصول
- ثبت وثیقه ترهینی ( مشخصات ملک ، زمین و …)
- ثبت وثیقه تضامنی (مشخصات ضامنین پرونده )
- ثبت عملیات های مختلف روی پرونده
- ثبت اولیه
- اضافه شدن بدهی
- مذاکر
- وصول قسمتی
- به روز رسانی
- تسویه
- ارجاع به بانک
- معرفی به بانک
- دریافت چک
- دریافت سفته
- ابلاغ اخطاریه
- ابلاغ اظهارنامه
- اقدام قانونی
- تعهد کتبی
- تغییر کارشناس
- ارسال پیامک
- دریافت مجدد پرونده
- مشاهده گردش عملیات های انجام شده پرونده ها
- مشاهده مانده بدهی هر پرونده
- ارسال پیامک اخطار برای مدیون
- ارسال پیامک اخطار برای ضامین پرونده
- گزارش وضعیت پرونده
- گزارش پرونده ها به تفکیک شعبه و بانک
- گزارش پرونده های فعال
- گزارش پرونده های مسکوت
- گزارش عملکرد کارشناسان وصول
- گزارش مانده پرونده ای فعال
مشخصات فنی
این نرم افزار با استفاده از زبان برنامه نویسی سی شارپ نسخه ۸ (C#) نوشته شده است و از به روز ترین امکانات ویژوال استودیو ۲۰۱۷ (Visual studio 2017) که شرکت مایکروسافت آن را ساخته است، استفاده می کند.
قلب تپنده اطلاعات این برنامه توسط اس کیو ال سرور(SQL Server) اداره می شود که یکی از بهترین پایگاه داده ها می باشد.
گزارش گیری این نرم افزار به عهده استیمول سافت (Stimul Soft Report) که قدرت فراوانی دارد و علاوه بر دقت، زیبایی خاصی به گزارش ها می دهد.
این نرم افزار از لحاظ تکنیکال هم از پیشرفته ترین معماری های برنامه نویسی بهره می گیرد. استفاده از Repository و Unit Of Work، استفاده از لایه بندی، استفاده از ORM Entity FrameWork 6 و استفاده از dot Net FrameWork 4.5 خود بیان کننده قدرت هسته برنامه نویسی این نرم افزار می باشد .
مشتریان ما
اولین نسخه برنامه با سفارش شرکت امین مهر گرگان زمین در سال ۱۳۹۴ به صورت اختصاصی برای آن شرکت طراحی و ساخته شد. طی سال های بعد ضمن به روز رسانی های مکرر و تحت شبکه شدن برنامه و بهینه سازی های متنوع، مشتریان بزرگ و کوچکی همراه ما بوده اند و از این نرم افزار توانمند استفاده کرده اند.
- شرکت وصول و مطالبات دادگستران امید جلین
- شرکت وصول و مطالبات امین مهر گرگان زمین
- شرکت وصول و مطالبات عدالت سازان نو اندیش
- بانک ملی مرکزی شعبه کردکوی
کلام آخر
سرعت و دقت و همچنین قدرت تصمیم گیری، ارمغانی است که این نرم افزار جهت شکوفا شدن کسب و کار شما فراهم آورده است و در فرآیند وصول مطالبات پرونده های دریافتی شما، هیچ نکته تاریکی باقی نمی ماند.