امروزه استفاده از ابزارهای هوشمند سبب شده تا شیوه زندگی کاربران تغییر کند و نیاز به طراحی سایت فروشگاهی بیشتر از قبل احساس شود.
در این نوع وب سایت ها، مدیران سایت نیز چالش هایی در خصوص سئو سایت مواجه هستند. در حقیقت آن ها نمیدانند با محصولاتی که موجودی آنها به اتمام می رسد چه کنند.
به طور معمول این سوال ها برایشامن مطرح می شود که آیا این محصولات باید از سایت حذف شود؟ آیا باید نمایش آن را از دید کاربران مخفی نمود؟ برای دانستن پاسخ این سوالات، با ما همراه باشید.
در این مطلب دو روش ساده بیان شده است که برای سئوی سایت فروشگاهی کمک زیادی به مدیران هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی خواهد کرد:
جستجوی داخلی در وب سایت فروشگاهی
آیا باید محصولات را از نمایش موقت حذف کرد؟ از دیدگاهSEO ، این کمی مشکل است. اگر نمایش آن محصولات را مسدود کنید، ارزش لینک داخلی را نیز به طور موقت مسدود می کنید، که می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد. ضمن این که ممکن است در آخر، صفحه ای خالی داشته باشید که موجودی معمول شما را به درستی نشان نمی دهد.
- ۱ . به کاربران اجازه دهید محصولات موجود در انبار را فیلتر کنند.
من می دانم که مدیران در طراحی فروشگاه اینترنتی تمایلی به پنهان کردن محصولات ندارند و می خواهند تصور داشتن بسیاری از اقلام موجود را حفظ کنند، اما اگر هیچ یک از این موارد در دسترس نباشد، فایده ای ندارند.
اگر به مشتریان اجازه می دهید محصولات موجود در انبار را به راحتی فیلتر کنند، هر دو مشکل فوق را برطرف می کنید. ابتدا بازدیدکنندگان در ابتدا لیست کامل را می بینند و می دانند که شما به طور معمول چه کالاهایی را حمل می کنید. دوم، می توانید فیلتر را برای جستجوی ربات هاغیرقابل دسترس کنید تا آنها همچنان به لینک های دیگر انتقال یابند و همه محصولات را ببینند.
- ۲٫ بهتر است محصولات ناموجود در انبار را اولویت بندی کنید.
من طرفدار فیلترهای جستجوی خاص نیستم، چون احتمال دارد این موضوع برای بازدید کنندگان گیج کننده باشد، اما گزینه دیگر این است که محصولات خارج از انبار را به انتهای نتایج جستجوی داخلی برسانید، فیلترها و انواع آن را در داخل و خارج ذخیره کنید.
گروههای کالاها این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد که، کل لیست را ببینند و همچنین به ربات های جستجو دسترسی پیدا می کند، اما محصولات موجود را در معرض دید قرار می دهد. بازدیدکنندگان قرار نیست صفحات موجودی خارج از انبار را جستجو کنند تا یکی از کالاهای موجود را پیدا کنند.
به طور کلی مهمترین چیز، از نظرSEO ، حفظ قدرت رتبه بندی صفحه محصولات در طراحی سایت فروشگاهی می باشد و این احتمالاً به معنای به حال خود گذاشتن آن است. هر جادوی فنی که می توانیم انجام دهیم در جایی به پایان می رسد که ربات ها، جستجو را در اختیار بگیرند و فرآیند پویش مجدد و ذخیره مجدد یک صفحه به زمان نیاز دارد. بهترین شرط ما ارائه تجربه ای است که به بازدیدکنندگان جستجو، گزینه هایی می دهد و ارزش صفحه را حفظ می کند. اگرچه این امر به سرمایه گذاری در کوتاه مدت نیاز دارد، اما این تغییرات می تواند برابر با هزاران دلار درآمد باشد.
1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
“نحوه سئو” یعنی چی؟