رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی می گویند که در قالب گزارش ارائه گردد. به طوری که مخاطب متوجه حالت تبلیغاتی آن نشود. رپورتاژ آگهی یا همان تبلیغات اینترنتی اثربخشی بالایی در جذب مخاطبان نیز دارد. در نتیجه مخاطبان به این نوع آگهی اعتماد بیشتری دارند و این محتوا را تا انتها مطالعه می کنند.
امروزه روش های تبلیغاتی سنتی تکراری و خسته کننده شده اند، در نتیجه رپورتاژ آگهی یا همان تبلیغات اینترنتی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و مناسب ترین روشهای تبلیغات اینترنتی است که حتی بزرگترین برندهای دنیا هم برای معرفی محصولات و خدمات خود از این طریق استفاده می کنند. این روش تبلیغاتی برای مدت زمان نامحدود به مخاطب نشان داده می شود و در مدت زمان بیشتری در سایت آگهی دهنده باقی می ماند.
انواع رپورتاژ آگهی به چه صورت است؟
رپورتاژ آگهی انواع مختلفی دارد و با توجه به رسانه ای که در آن منتشر میشود نامگذاری شده است. از انواع رپورتاژ آگهی می توان به رپورتاژ آگهی تلویزیونی، رپورتاژ آگهی اینترنتی، رپورتاژ آگهی روزنامه و رسانه های کثیرالانتشار اشاره نمود.
برای استفاده از ریپورتاژ یا همان تبلیغات اینترنتی می توانید از طریق وب سایت های معتبری مانند ایسنا، بیتوته، فارس نیوز، سایت اقتصاد ایران و غیره استفاده کنید.
در رپورتاژ آگهی به چه نکاتی توجه کنیم؟
مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی در مقایسه با خرید بک لینک، این است که دائمی می باشد و در مدت زمان نامحدود به مخاطبان قابل نمایش است. یعنی شما نیازی به تمدید تبلیغ تان ندارید و هزینه ای بابت آن پرداخت نمی کنید. اما هنگام خرید بک لینک، هر ماه لازم است هزینه ای بایت تمدید آن پرداخت کنید.
به نکات زیر در هنگام خرید رپورتاژ آگهی توجه کنید:
- رپورتاژ آگهی خود را در وب سایت های مرتبط با حوزه کاری خودتان منتشر کنید و دقت کنید که تا حد ممکن سایت آگهی دهنده از لحاظ موضوعی و محتوایی به سایت شما نزدیک باشد.
- اصولا سایت های خبرگزاری، برای انتشار رپورتاژ آگهی بسیار مناسب هستند.
- به اعتبار دامنه و عمر دامنه وب سایت مورد نظر توجه کنید. سایت هایی که اعتبار دامنه بالاتر از ۵۰ دارند، سایت های مناسبی برای رپورتاژ آگهی هستند.
- خوب است به امتیاز اسپم یا spam score سایت آگهی دهنده توجه کنید. در صورتی که اسپم اسکور آن ها بین صفر تا سه باشد، می توانید برای رپورتاژ آگهی از آن استفاده کنید.
برای هر رپورتاژ آگهی، یک محتوای خوب و اختصاصی تهیه کنید. نباید برای چندین رپورتاژ از یک متن تکراری استفاده کنید. حتی از مقالات یا محتوای موجود در سایت تان نیز برای رپورتاژ آگهی استفاده نکنید. به میزانی که محتوای شما اختصاصی تر باشد، ارزش صفحه رپورتاژ آگهی شما بالاتر می رود و جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می کند. حداکثر از پنج لینک در رپورتاژ آگهی استفاده کنید.
بهترین حالت این است که از سه الی پنج لینک در متن تبلیغ استفاده شود. برای هر صفحه از وب سایت تان، تنها یک لینک در متن آگهی قرار دهید. نباید با انکرتکست های مختلف به یک صفحه مشخص از سایت تان لینک بدهید. زیرا موتور جستجوی گوگل فقط، لینک اول را در نظر می گیرد و سایر لینک ها تاثیری در این موضوع ندارند.
بهتر است داخل رپورتاژ آگهی به صفحات داخلی سایت تان که رقابت کمتری دارند، لینک دهید. زیرا راحت تر می توانند رتبه بگیرند. از تصویر و ویدئو مرتبط با محتوا در رپورتاژ آگهی استفاده کنید، زیرا به ارزش و اعتبار صفحه تبلیغ شما می افزاید و باعث افزایش اثربخشی تبلیغ شما می شود.
7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
جالب بود تا حالا چیزی از رپورتاژ آگهی نشنیده بودم..
منم همینطور …
جالب بود .میشه چند تا نمونه هم می اوردین .
جالب بود
همون طور که خودتونم گفتین، اینکه آگهی رو کجا نمایش بدیم هم خیلی مهمه
خوب بود
بسسیار عالی