اگر می خواهید بدانید چگونه محتوای عامه پسند تری تولید کنید با ماه همراه باشید.
بهتره در ابتدا قبل از وارد شدن به موضوع اصلی، یک تعریف کوچکی از خود تولید محتوا داشته باشیم که تولید محتوا چیست؟
در اینجا میتوانیم به تعریف جوپولیزی که بنیانگذار محتواست رجوع کنیم؛ محتوا اطلاعاتی است که به راحتی با مخاطب تعامل ایجاد میکند و برای مخاطب جذاب است.
چگونه محتوای عامه پسند تولید کنیم؟
محتوای تولید شده باید در راستای اهداف و موضوعات مناسب با گروه های مختلف و خاص باشد که جذاب به نظر برسد، برای اینکار ابتدا باید مخاطبان خود را شناخته و به موضوع خود وفادار بمانید.
زمانیکه شما وارد صفحه اینترنت می شوید با کلی محتوای غیر حرفه ای مواجه میشوید که با کلیک کردن و تبلیغات شما تولید می شوند.
شرایط تولید محتوا؛
در اینجا میتوانیم به چند مورد از شرایط تولید محتوا اشاره کنیم، که به شرح ذیل می باشد:
- فکر شما همانند موتور جستجو باشد.
- محتوای تولید شده از زبان خودتان باشد.
- نشان دهید مخاطبتان را می شناسید.
- محتوا مختص افراد خاص نباشد.
- تولید محتوای شما مرتبط با موضوع خوانندگان باشد و نسبت به موضوع وفادار بمانید.
- لزومی ندارد که شما برای ایجاد تولید محتوا حتما نویسنده باشید.
- تا جایی که می توانید از مهارت نویسندگی خودتان محتوا تولید نمایید.
- از جملات ساده و کوتاه استفاده شود.
- از تیتر های مناسب و جذاب برای موضوع به کار گرفته شود.
- از عکس های جذاب و خیره کننده برای محتوایتان استفاده شود.
- هر شخصی هم نمی تواند تولید محتوا انجام دهد مخصوصا اگر پای شرکت یا برندی در میان باشد که کار را سخت تر می کند.
- قابلیت مرور متن در یک نگاه را داشته باشد.
از طرف خودتان صحبت کنید؛
افرادی هستند که فکر میکنند اگر از طرف شرکتی صحبت کنند، محتوای بهتر و معتبر تری تولید میکنند و مخاطب بیشتری جذب می کنند، در صورتی که کاملا در اشتباه هستند و حس بدی به خواننده منتقل می شود که حتی ممکن است خواننده به این فکر کند که اصلا شما اینکاره نیستید و فقط وقتش را گرفته اید. زمانی که از طرف خودتان صحبت کنید باعث می شود تولید محتوای شما برای مخاطب جذابتر به نظر برسد.
یادتان باشد زمانی که مسئولیت اینکار به شما داده شده است، یعنی شما به عنوان نماینده برای اینکار معرفی شدید و باید برداشت خودتان را از موضوع تولید محتوا بنویسید.
ممکن است اوایل کارتان سخت بنظر برسد چون شما تا به حال در این زمینه هیچ اطلاعاتی نداشتید، اما به مرور برایتان آسان تر و لذت بخش تر می شود، طوری که علاقه مندی شما را به کار تولید محتوا بیشتر می کند.
در اینجا باید یک نکته ای را به شما یادآوری کنم که اصلا به این فکر نکنید که تولید محتوای یک شرکت بزرگ با یک شرکت کوچک تفاوتی دارد، نه چنین چیزی اشتباست و تولید محتوای همه ی شرکت ها تقریبا در یک قالبی شبیه به هم نوشته می شود.
از یک داستان شخصی خودتان شروع به تولید محتوا کنید؛
اصلا نگران نباشید که چگونه باید محتوا تولید نمایید، من در اینجا به شما کمک می کنم که چطور اینکار را انجام دهید؛ در ابتدا شما میتوانید به راحتی از یک داستان شخصی خودتان شروع کنید و کم کم داستانتان را به سمت کسب و کارتان سوق دهید و سعی کنید از آن یک سری مطالب مهم استخراج کنید که خواننده را بیشتر به خواندن مقاله تان ترغیب کند.
سعی کنید طوری محتوا تولید کنید که وقتی افراد مختلف آنرا مطالعه می کنند، یک سری اطلاعات به اطلاعات خودشان اضافه و از تجربیات و اشتباهات شما استفاده کنند.
چه عکسی برای تولید محتوا انتخاب کنیم؟
عکسی که برای تولید محتوای خود انتخاب میکنید باید مرتبط با موضوعتان، آنقدر جذاب و کاربر پسند باشد که مخاطب با یک نگاه میخکوب محتوای شما شود.
از مطالب آزاردهنده ی خود استفاده کنید؛
بله درست متوجه شده اید، شما میتوانید برای تولید محتوا به راحتی از مطالبی که شما را آزار میدهند استفاده کنید، بخاطر اینکه اکثرا در ذهن هر شخصی یک سری مطالب آزاردهنده عبور می کند.
پس موضوع خوب و جذابی برای تولید محتوا به نظر می رسد و تیتر های مناسب و راحتی میتوانید برایش انتخاب کنید، چون از قبل ذهنتان درگیر بوده، به شما کمک می شود که پیشنهاد های بهتری برای حل آن مشکل در اختیار افراد بگذارید و زمانی که این محتوا را به زبان خودتان تولید میکنید، مطمئنا مخاطب بیشتری درگیر و جذب محتوای شما شده و آن را به راحتی درک میکنند.
برای پیدا کردن ایده های جدید مانند بچه ها فکر کنید؛
آدم های بزرگ حرف های زیادی برای گفتن دارند اما به هر دلیلی مانند ترس از چگونگی بیان آن به راحتی حرفشان را نمیزنند، برعکس بچه ها که به راحتی و بدون هیچ حد و مرزی خیلی رسا خواسته ها و یا حرف هایشان را به زبان میاورند؛ پس شما باید برای ایجاد تولید محتوا مانند بچه ها عمل کنید.
در تولید محتوا به تمرکز داشتن نیاز دارید؛
زمانی که شغل تولید محتوا را انتخاب می کنید، شما به عنوان یک تولید کننده محتوا در زمان خلق یک مقاله، یک ویدئوی اموزشی و … باید حداکثر توجه و تمرکز را داشته باشید تا بتوانید یک محتوای جذاب به مخاطبتان ارائه دهید.
لوازم مورد نیاز برای جمع آوری تولید محتوا مثل موبایل، بروشور، کاتالوگ، کتاب و یا هر چیزی که نیاز هست را مشخص کنید و نزدیک خودتان بگذارید، سپس هر چیز اضافی که منجر به حواس پرتی شما می شود را از خودتان دور کنید، این کار هم در تمرکز کردن به شما کمک میکند.
* در انتها یادتان باشد در تولید محتوا شما هیچ زمانی نیاز به جلب توجه ندارید و فقط و فقط شما باید تمام سعی تان این باشد که اصول نوشتن را بخوبی رعایت کنید.
چرا که مخاطب اگر مطلب مورد نظرش را در سایت شما پیدا نکند، ممکن است دیگر به سایت شما رجوع نکند و به شما وفادار نماند و مطمئن باشید در این زمینه رقبای زیادی دارید که منتظر مخاطبین شما هستند تا آن ها را جذب کنند. پس زمانی که شما به نگاه و خواسته مخاطبتان احترام بگذارید، محتوای جذاب و مورد پسند مخاطبتان را تولید کنید و در اختیارش بگذارید؛ مخاطب هم در قبال توجه شما به خواسته خودش، دین خودش را ادا میکند و به شما وفادار خواهد ماند.
8 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
اولین محتوا نوشتنش از همه سخت تره
اولین محتوا نوشتنش از همه سخت تره…..
هر کاری استارتش خیلی سخته
برای من خیلی اتفاق افتاده
خوبه
خوب بود.
تلی محتا کار زمان بر است ولی خیلی ادم رو سر گرم میکنه
تولید محتا کار زمان بر است ولی خیلی ادم رو سر گرم میکنه
نکته های خیلی خوبی بیان شد.
ولی انجامشون سخته.
مثلاً پیدا کردن عکس مناسب. یا باید خودت بگیری که همیشه خوب در نمیاد، یا باید بگردی که دیگه یونیک نیست