امروزه طراحی سایت فروشگاهی محبوبیت بسیاری پیدا کرده و فروش آنلاین به یک نوع تجارت اینترنتی پر رونق تبدیل شده است. در حقیقت فروشگاه اینترنتی پل ارتباطی بین شما و مشتریانتان است، با توجه پیشرفت فناوری و تکنولوژی، نیاز به طراحی سایت فروشگاهی و وارد شدن در تجارت الکترونیک نسبت به گذشته بیشتر احساس می شود.
طراحی سایت فروشگاهی باید به شکلی انجام شود که احساس امنیت در خرید و اعتماد را به کاربر القا کرده و سبب تبدیل شدن آن ها به مشتریان دائمی شود.
اولین حضور مشتری به وب سایت، مهم ترین قسمت کار شماست زیرا در تصمیم گیری او برای خرید نقش مهمی دارد. بهتر است که در طراحی سایت خود از یک شرکت طراحی وب حرفه ای مشاوره بگیرید.
در مقاله مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی به بررسی ویژگی های وب سایت فروشگاهی پرداختیم. در این مقاله قصد داریم آیتم های ضروری در طراحی سایت فروشگاهی را معرفی کنیم. به موارد زیر دقت کنید.
پروموشن ها در صفحه اصلی سایت
صفحه اول یک وب سایت فروشگاهی در واقع همان ویترین اصلی آن است. پس آیتم هایی مانند تخفیف های آخر فصل، پیشنهادات ویژه، حراجی ها، پر بازدید ترین ها، پر فروش ترین ها و… باید به بازدیدکنندگان معرفی شوند. بدین ترتیب کاربران بخش های اصلی و جذاب یک وب سایت را مشاهده می کنند و در صورتی که محصولی را مناسب خود ببینند، خرید لذت بخشی را تجربه خواهند کرد.
صفحه جزئیات محصولات
جزئیات هر محصول مهم ترین بخش وب سایت فروشگاهی است زیرا کاربر پس از مشاهده محتوای این بخش می تواند اطلاعات کامل و جامعی از آن محصول به دست آورد. اینکه مشخصات کالا چگونه مطرح شود نقش مهمی در موتور های جستجو مانند گوگل نیز دارد. شما می توانید در این قسمت علاوه بر اطلاعات فنی محصول، مطالبی مانند دستور العمل، کاربرد محصول، نحوه کار و حتی دفترچه راهنما را در سایت منتشر کنید تا کاربران بتوانند از ویژگی کالا ها مطلع شوند و در صورت لزوم آن کالا را سفارش دهند.
جستجو و فیلتر کردن محصولات
در وب سایت های فروش آنلاین محصولات از مشخصات و ویژگی هایی مانند دسته بندی، برند، رنگ، ابعاد، وزن، سایز و غیره برخوردار هستند. پس لازم است کاربر بتواند از میان هزاران کالا، محصول مورد نظرش را به آسانی پیدا کند، پس باید بخشی به عنوان جستجو و فیلتر گذاری محصولات در وب سایت در نظر بگیرید.
محصولات مشابه
محصولاتی که با عنوان کالا های مشابه به کاربر پیشنهاد میشوند، می توانند شانس خوبی برای فروش باشند. خوب است بدانید که بخش کالا های پیشنهادی یکی از بخش های ضروری در طراحی سایت فروشگاهی است.
نظرات کاربران
گفتگو بین کاربران و ثبت نظر توسط آنها باعث میشود که صفحه مربوطه به روز نگه داشته شود و جایگاه خود را در گوگل نیز حفظ کند. بخش نظرات کاربران تاثیر زیادی در بازدید کاربران از سایت فروشگاهی شما دارد. در ضمن کاربران می توانند با دیدن نظرات دیگر افراد از خرید کالا های درخواستی خود اطمینان پیدا کنند.
انواع روش های پرداخت
روش های پرداختی که در فروشگاه آنلاین استفاده می شود بایستی برای مشتریان قابل استفاده باشد. بهتر است از انواع روش های پرداخت از جمله پرداخت آنلاین، واریز به کارت و پرداخت پس از تحویل استفاده شود.
10 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
منتظر مقالات بیشتر شما در باره فروشگاه اینترنتی هستیم
ممنون واقعا مطالبی که گفتید خیلی مهمه و خیلی راحت با توجه به این آیتمها میتونیم واسه کاربر ی فروشگاه عالی راه اندازی کنیم و کاربران رو جذب کنیم..البته با مشورت گرفتن از امثال شما..
راحتی کاربر خیلی مهمه و اهمیت بالایی داره
منتظر مقالات مهم تر شما هستیم
مننون بابت اطلاعات
عالی بود مرسی
ممنون جالب بود
قیمت سایت فروشگاه یی چند در میاد
۱/۷۰۰/۰۰۰ تومان
میتونه نقشه راه طراحی باشی … جالبه