در نظر بگیرید سایت شما در نتایج گوگل رتبه خوبی داشته است اما پس از مدتی متوجه خواهید شد که برخی کلمات کلیدی سایت رتبه خود را از دست داده اند.
حال باید به بررسی این موضوع بپرازید که چرا کیورد مورد نظر رتبه خود را در نتایج گوگل از دست داده است.
رتبه کلمه کلیدی مورد نظر در سایت شما پایین آمده است
متوجه شدهاید که وب سایت شما برای چندین اصطلاح کلیدی از نتایج جستجو حذف شده است، با این حال، شما از دلیل آن مطمئن نیستید. به طور صادقانه، این کمی از سیاه چاله میباشد زیرا میتواند دلایل متعددی داشته باشد. با این حال، برای ساده نگه داشتن موارد، چند گزینه را بررسی خواهیم کرد که برای رتبهبندی بنیادی طراحی سایت شما اهمیت دارند.
چگونه این موضوع را شناسایی کنیم
-
- بررسی موضوعی
کلمات کلیدی که میدانید وب سایت شما با آن کلمات دارای رتبه خوبی میباشد به طور ناگهانی رتبهبندی سایت شما در همان موقعیت نمیباشد و رتبه خود را از دست داده اند.
-
- “موقعیت مناسب” در سرچ کنسول گوگل
این معیار میانگین رتبهبندی موقعیت وب سایت شما در کل و براساس یک جدول است که رتبههای مختلف کلمات کلیدی را پس از طراحی سایت نشان میدهد.
-
- رتبهبندی ردیابها
لیستی از کلمات کلیدی را برای چند روز ردیابی کنید. پس از پایان ردیابی، در مورد نحوه رتبهبندی کلمات کلیدی و برای چه صفحاتی، چندین گزارش پیرامون عملکرد، تهیه کنید. این روشی عالی برای دیدن کلمات کلیدی است که در رنک در حال نزول و یا صعود میباشد.
راههای درست کردن کاهش رتبه کلمات کلیدی پس از طراحی سایت
- robots.txt و نقشه سایت را بررسی کنید: مطمئن شوید که گوگل قادر به دسترسی به آنها میباشد. تمام صفحات باید موجود باشند.
- بررسی سئو فنی: هر گونه مشکل فنی که ممکن است در سایت، بر رتبهبندی تأثیر گذاشته است، به شما نشان داده خواهد شد. این کار را میتوان با کرول سایت خود انجام دهید. مواردی که ممکن است به وجود آیند شامل گروهی از صفحات ۴۰۴، noindex، دستورالعملهای no follow، تگهای کنونیکال نادرست، عدم وجود های پیوندهای داخلی و…
- خطاها و هشدارها: سرچ کنسول گوگل همهی خطاها و هشدارهایی که در سایت اتفاق میافتد را به شما نشان میدهد. همهی اینها باید بررسی شوند زیرا میتوانند بر عملکرد صفحات تاثیر بگذراند.
- آخرین تغییرات در سایت شما: تغییراتی مانند تغییر مسیر یا تغییر نام تجاری میتواند بر عملکرد سایت شما پس از طراحی سایت در نتایج جستجو تأثیر بگذارد. بسته به مقیاس تغییر، میتوان انتظار داشت که عملکرد ارگانیک تغییر کند، اما اگر صفحات بهینهشده و عاری از خطاهای فنی باشند، هیچ اثر طولانی مدت نباید رخ دهد.
- به روز رسانی الگوریتم: همانطور که الگوریتمهای رتبهبندی نحوه رتبهبندی صفحات در صفحات نتیجه موتور جستجو را تعیین میکنند، به روزرسانیهای الگوریتم گوگل، رتبهبندی خود و در نتیجه نحوه رتبهبندی صفحات شما را تغییر میدهند. به روز بودن در مورد اعلانات یا اشکالات الگوریتم میتواند به شما در پیگیری عملکرد رتبه سایت کمک کند.
- اطمینان حاصل کنید که صفحات اصلی شما در حال ایندکس شدن است: برای بررسی اینکه چه صفحاتی ایندکس میشوند و چه صفحاتی هشدار دارند، از سرچ کنسول گوگل استفاده کنید. همچنین میتوانید یک بررسی دستی در گوگل با تایپ کردن در نوار URL، انجام دهید، اگر صفحه شما ایندکس نشود، هیچ نتیجهای به شما نشان نخواهد داد.
3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
بسیار عالی
کاربردی و کوتاه و مفید
عالی و کاربردی مطالب